to do

har suttit och funderat på om jag ska skriva ut min "to do list"- inför dom kommande hm.. fem åren typ? här på bloggen. tror nog jag gör det. längtar efter att få komma härifrån så sjuukt mycket.
• tar studenten nångång i början av juni
• jobbar hela sommaren och lägger undan varenda krona på ett sparkonto
• säger upp lägenheten och flyttar hem till pappa tillfälligt under jobbperioden
• börja på författarskolan i kalmar i september/oktober hösten 2011 (pågår i ett år)
7 november - 28 november eller 28 november - 19 december
3 veckors kurs - 13 900 kr (då ingår; tre veckors bartenderutbildning inkl. allt utbildningsmaterial, flairingkurs, utbildningsbok i 4-färg inkl. recepthäfte, diplom samt utbildningsintyg efter avslutad kurs, välkomstmiddag, avskedsmiddag, attraktivt boende på south beach hostal beläget mitt på south beach, frukost varje dag, fri transport till flygplatsen från hostalet vid hemresan)
• 20 veckors kurs på international makeup center, stockholm - 24 januari 2013.
• På vår 20 veckors utbildning i Stockholm läser du måndag till fredag under dagtid. Karaktärsdelen är en 10 veckors lång påbyggnad av vår 10 veckors skönhetsdel. Vi kommer även att ha en hel vecka där vi arbetar med hårstyling och uppsättningar. Skönhetsmakeup är en sak, men för dig som är konstnärligt lagd och älskar att skapa och bygga fritt på egen hand, är karaktärskursen den naturliga fortsättningen. Här handlar det inte om att bara försköna, utan om att förändra, föråldra och förvandla. Tänk dig att kunna jobba med alla dessa bitar på en gång. Under denna kurs är de sista 10 veckorna mer teaterinriktade där du bland annat lär dig att sminka sår, bruten näsa, frostskador, clown-makeup, skägg, föråldring samt att göra flinthätta och mycket, mycket mer…
• Efter avslutad 20 veckors kurs så har du en bredare yrkeskompetens och möjlighet att jobba som sminkör inom fotografering och rörlig media som tv och film. Du som redan gått vår 10 veckors skönhetsutbildning, kan bygga på med dessa tio veckor även om det inte är i direkt följd efter varandra. Du kan välja att gå de första 10 veckorna i Stockholm, Malmö eller Göteborg medan de sista 10 veckorna kan du endast gå i Stockholm.
• för att försöka få jobb med någon av utbildningarna jag gått.
jaa ungefär sådär långt framåt har jag planerat haha, (om vi lever så länge eftersom jorden går under 2012) nämen kanske inte blir sådär exakt som vad jag skrivit ut här, men något i den stilen iallafall. det är iallafall dom sakerna jag vill göra först efter att jag tagit studenten, sen vill jag ut och resa mycket också.

Kommentarer
Postat av: cartman

jag ska också gå en bartenderkurs, vi kanske borde slå ihop oss :)

2010-06-09 @ 02:03:44
URL: http://friduslinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0