alltså vad i heelv.....

...är det här?! är min kropp immun mot sömn eller? börjar nästan tro det.. jag menar idag har jag varit igång hela dagen och jobbat, knappt suttit ner förrän 15 min el liknande då ullis kom in på jobbet strax före jag slutade. efter det var det ju bara raka spåret hem och hälla i sig naturdieten innan jag mötte johanna här utanför och var ute och gick 2 jävla timmar (och då var det inte i sölig takt vill jag lova) och joggade sista biten... men hallå?! nu har jag t.o.m tagit två sömntabletter för en timme sen men inte ens DET hjälper. så den stora frågan är, vad begär min kropp av mig för att jag ska få lite sömn? ska jag springa ett helt maraton eller?

alltså det har ju verkligen inte varit mkt sömn senaste dagarna:

fre-lör natt; 4 timmar
lör-sön natt: 2 timmar (även 2 tim under dagen)
sön-mån natt: 3 timmar
mån-tis natt: 2 timmar (22:00-00:00) för att
vakna hur pigg som helst. lyckades int
somna om förrän efter 06:30 nångång.
För att sedan vakna upp 09:30.
Så sammanlagt blev det 5 timmar. och här
måste jag även tillägga att jag & johanna varit
ute och promenerat i rask takt 1 tim & 10 min.
trots det vaknar jag efter två timmar och måste
ta en sömntablett kring klockan två, som absolut
inte fungerade, blev inte trött/dåsig för 5 öre.
tis-ons natt/nu: än så länge 0 timmars sömn.
kände mig sjukt sliten då jag
kom hem efter våran lilla prom/
joggingrunda på 2 timmar och
tänkte "fan nu måste jag väl
ändå bli trött & sova gott!" men
icket. nu har jag även fått i mig
två zolpidem för 1,5 h sen.
och dom verkar tyvärr inte
heller ge resultat. sååå..
jag förblir en nattuggla då.

Ett som är säkert är iaf att när jag gått ut skolan ska jag ha NATTJOBB. Det är under nätterna jag tänker klarast, får mest saker gjort och arbetar bäst. bartenderutbildningen i miami kanske har någon bakomlliggande tanke ändå? kanske inte åker dit bara "för skojsskull"  we'll seeeee....
nu ska jag göra ett sista försök till att sova och fungerar inte det så vettefan vad jag gör alltså. man kan inte ständigt vara vaken 24/7, kroppen säger emot tillslut. det lär nog min göra också inom en snar framtid.
natt på er som kan sova utan problem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0