teori hit, teori dit..



okej, hann inte riktigt med att skriva här igår. efter trundön följde jag med direkt till svartlå. var lite med ungarna och sen förlängde jag elinas hår. blev riktigt bra faktiskt :) fast det fattas 40 slingor så kommer se mkt bättre ut då jag satt i dom.. kunde inte göra det igår eftersom dom var fel färg men nu har hon färgat dom. somnade iallafall redan halv två igår tror jag? sen klev jag upp kvart i nio imorse och duschade och gjorde mig klar innan vi for till stan. dagen på jobbet har varit seeeg.. kollat på klockan hela tiden.

efter jobbet åkte jag iallafall med farfar till stugan. mamma, disa, samuel & mormor var också här och hälsade på då vi kom! satt och surrade med dom ett tag och åt middag, och nu sitter jag här. väntar på att elina ska komma tillbaka så ska jag förlänga hennes hår. sitter och pluggar teori under tiden men håller på att somna hela tiden så tog en paus och satte mig här. har förövrigt fått en sån här mysig sak i ögat:



En vagel (hordeolum) är en akut bakteriell infektion i en talgkörtel i ögonlockskanten med varbildning som följd. Den läker ofta utan behandling, men ibland används antibiotika i form av ögonsalva.

Yttre vaglar beror på att en talgkörtel som mynnar vid ögonfranskanten inflammerats men man kan även få en inre vagel i körtlar som sitter djupare i ögonlocken. Djupa vaglar kan ibland irritera och skava på ögat.

En vagel kan kapsla in sig som en liten oöm knöl och kallas då chalazion. Den kan precis som vageln finnas under det nedre eller det övre ögonlocket. Vanligtvis försvinner de med tiden, dock kan det ta tid- upp till ett halvår. Detta är ofarligt, men om chalazionen ger besvär och inte går bort av sig själv kan läkare, under lokalbedövning, pricka hål på chalazion så att den försvinner.

mm.. så mysigt. okej kanske inte är lika illa som på bilden då, men om ont gör det iaf. kan knappt stänga ögonlocken utan att det svider och kliar + att jag ser ut som ett mongo. nåja nu ska jag fortsätta plugga innan jag ska sätta igång med förlängningen på elina. slänger upp bilder från helgen osv imorgon då jag är hemma.

Kommentarer
Postat av: MYMiC

Nej stackare, jag hoppas att det går ner sig snart :o

Skulle typ..grina om mitt öga blev fackat :(

2010-07-20 @ 19:20:18
URL: http://mymic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0