*

igår for jag och ivan till pappa i svartlå en sväng och hälsade på. spelade wii i säkert två timmar så det känns i armen idag.. (ja jag är nå fruktansvärt otränad!!!) vi for iallafall mot stan efter sju nångång. svängde förbi mamma och planerade lite med henne & ola inför hennes 40 års fest. sen for vi och plockade upp elin och for på kioskbaren och lite annat och köpte lite gotta. sen hem till mig och såg the book of blood, the road & zombieland.



Mary är expert på övernaturliga fenomen och har i åratal försökt bevisa att ett övernaturligt universum existerar runt omkring oss. Hon undersöker ett hus, där flera brutala och oförklarliga mord har begåtts, som hon tror är en port till dödsriket. Här ska de dödas själar välja väg och här berättar de sina historier. Hon tar dit sin elev, Simon, och genom honom hittar de förlorade själarna ett sätt att kommunicera med henne. Han blir deras Book of Blood.

trailer:

måste säga att book of blood är en av de bästa skräckfilmerna jag sett. satt som fastklistrad framför tvn. den är spännande under hela filmen. rekomenderar den starkt!



En far och hans son går ensamma genom ett ödsligt och
förkolnat landskap. Inget liv syns till och endast en svag vind kan
skönjas. Kylan är bitande, nästintill outhärdlig, och snön som faller
är grå. Himlen är mörk. De är på väg mot kusten trots att de inte vet
vad, om någonting alls, väntar på dem där. De har ingenting kvar,
förutom en kundvagn med ett fåtal tillhörigheter och en pistol att
försvara sig med om de skulle bli hotade av någon av de fåtal förvildade
människor som finns kvar. De vägrar ge upp och deras oerhört starka
livsvilja är det enda som får dem att inte lägga sig ned och aldrig mer
stiga upp igen.


trailer:



the road - verkligen en jättebra film! den fick mig att börja tänka jätte mkt. väldigt djup och hemsk film. rekomenderas verkligen!

Skräckkomedin Zombieland fokuserar på två män som funnit en väg att överleva i en värld övertagen av zombies.

Columbus är en riktig fegis - men om du är rädd att bli uppäten av zombies så kan rädslan hålla dig vid liv. Tallahassee (Woody Harrelson) är en automatvapenviftande, zombiedräpande hårding vars enda mål är att få tag i Jordens sista Twinkie. När de sluter sig samman med Wichita och Little Rock, som också funnit sina unika sätt att överleva zombievansinnet, så måste de bestämma sig för vad som är värst, att lita på varandra eller att bli offer för zombies.

trailer:



zombieland skrattade jag jätte mkt åt! är inte så mkt för skräckkomedi filmer men den här rekomenderar jag!

utöver det så har jag idag umgåtts med ivan, tess & elina. elin kom också förbi en sväng och vi har en plan jag ska berätta mer om sen :)! sen har jag hunnit med att vara på körskolan också, äntligen är det på gång med körkortet. nu ska jag iallafall klä på mig och handla på kvantum med mamma!

Kommentarer
Postat av: christoffer

Nu har jag tänkt att ha en liten tävling på min blogg, vill du vara med så skriver du in att du vill vara med och ditt namn på din blogg i en komentar.



Jag kommer att välja ut 5 st bloggar och dem 5 bloggarna laddar jag upp på min bloggsida. :)

Läs mer på min blogg!

2010-02-09 @ 11:12:05
URL: http://itankarnapachristoffer.blogg.se/
Postat av: ooo

mycket film hos Lundbergs nu? :) Zombieland är grym! De andra skulle jag inte se för pengar :)))

2010-02-12 @ 13:33:58
URL: http://baagz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0