Day 01 - A recent picture of you and 15 interesting facts about yourself



okej den här bilden är inte direkt ny, den är från i somras då vi var på bröllop i ammarnäs.
det var den nyaste bilden jag kunde hitta på min dator.

1.
jag är en riktig nattuggla. jag sover nästan aldrig under nätterna.. när jag väl somnar är det redan morgon. det beror väl mest på att jag under nätterna sitter uppe och grubblar.

2. jag har extremt svårt för att lära mig något, då syftar jag mest på att läsa inför prov osv. har så mkt koncentrations- och inlärningssvårigheter så det fastnar inte riktigt i mitt huvud. det här är något jag tycker är väldigt jobbigt.. kan ta körkortet jag håller på med nu som ett exempel, jag sitter där på trafikskolan i flera timmar och gör teoritester och när jag sen åker därifrån och kommer tillbaka dagen efter har jag glömt allting? nu har det visserligen (äntligen) börjat sätta sig, men då har jag också varit där varje dag i 1-3 timmar och gjort tester i flera veckor nu, och före det minst en gång i veckan sen i juli/augusti. så det börjar vara på tiden nu.

3. jag har jättesvårt för att bli kär i någon. har väldigt lätt för att bli förtjust i någon, men det övergår oftast till att jag "blir rädd" och drar mig ur. eftersom jag har väldigt svårt för att bli kär i någon, har jag också väldigt svårt för att glömma någon fort som jag verkligen blivit kär i, tex. första killen jag blev kär i på riktigt tog 8-9 månader att komma över, sjukt. jag har varit kär på riktigt 2 gånger.

4. jag älskar att festa! det är bland det roligaste som finns. dock så har jag en förmåga att dricka för mycket och bli askalas. jag har som inget mellanting, antingen är jag nykter eller, som sagt, askalas. det andra negativa är att jag nästan alltid lyckas få nån slags minneslucka när jag druckit. vaknar oftast upp dagen efter med världens ångest för att jag får för mig att jag sagt eller gjort något dumt som jag inte minns, men det har väl hänt att jag verkligen gjort eller sagt något dumt 1 av 1000 gånger.

5. jag känner väldigt ofta medlidande för andra människor som står mig nära, mår en vän till mig dåligt mår jag också dåligt. det är väl både positivt och negativt.

6. jag är extremt blond. det är väl inte direkt något jag är stolt över men jag får ofta mina vänner att skratta utan att jag ens anstränger mig.

7. jag har väldigt mycket humörsvängningar. har många gånger fått höra, speciellt av min syster, att jag är schizofren. ena sekunden kan jag vara hur glad som helst och andra sekunden är jag arg, gapar och är irriterad bara sådär "poff" från ingenstans. jag har faktiskt börjat misstänka om jag har ADD. eftersom, ja humörsvängningarna, sen har jag väldigt svårt för att sitta still och hålla på med småpill, ex. byta batteri på klockor på jobbet är en pain in the ass för mig.

8. jag är tjurig! jag vill alltid ha min vilja igenom och får jag inte som jag vill så tjurar jag ihop. det är något som jag verkligen inte är stolt över och försöker jobba bort det så gott det går.

9. jag kan verkligen inte dölja mina känslor. är jag jätteglad då är jag verkligen JÄTTEGLAD. är jag ledsen, ja då är jag jätteledsen. jag kan aldrig säga, om någon kompis frågar hur jag mår, "jo jag mår bra" då jag inte gör det, då blir jag avslöjad direkt, iallafall av dom som känner mig väldigt väl.

10. musik är allt för mig. jag klarar mig inte en dag utan musik. jag laddar hem nya låtar varje dag!

11. jag är oftast väldigt glad och spårig av mig. när jag väl spårar ihjäl rejält mkt har jag nästan ingen kontroll över mig själv för att jag blir så hyper. det är dock bara mina närmaste som brukar få se den sidan av mig eftersom jag, till en början, är väldigt blyg, vilket man absolut inte kan tro då man lärt känna mig, iallafall vad mina kompisar säger. om det är någon vän till mig som är ovän att se mig väldigt spårig får jag ofta frågan "är du full eller har du tagit något?", så ja, då kan ni ju tänka er själva.

12. jag har väldigt dåliga matvanor, speciellt under veckorna. dels är det väl för att jag helt enkelt är för lat för att laga mat, dels för att jag tappat matlusten då jag inte mått så bra på senaste och ja, dels för att jag brukar få ångest när jag ätit, helt sjukt jag vet. men jag brukar "äta upp mig" när jag åker hem till pappa el till stugan el liknande. då kan det hända att jag inte ätit på 3-4 dagar och lastar då i mig hur mycket mat som helst. weird, i know.

13. jag har väldigt dåligt självförtroende, både vad gäller min utsida och insida. jag tror för lite på mig själv och jag är ofta missnöjd med hur jag ser ut. visst, vissa dagar kan jag tycka om min utsida jättemkt men det händer inte ofta. jag är väldigt utseendefixerad..

14. jag föredrar hellre att umgås med killar än med tjejer. jag har alltid mest bara umgåtts med killar så långt tillbaka jag kan minnas? varför? för med killar blir det aldrig småtjafs och onödiga diskussioner över småsaker som man borde ge fan i att bry sig i. man får inte höra gnället "jag har hört från blablabla som hörde från blablabla att du sagt blablabla om mig" och man slipper bråka och bli ovän över helt onödiga saker. de killar jag spenderat mest tid med fram till för något år sen är macke & dennis. jag kan inte komma på en enda gång jag och dennis har bråkat, och då har vi känt varandra i 17 år. jag och macke har "bråkat" en gång när jag precis börjat åttan, men det höll väl i sig i nån dag sen var vi vänner igen. grejen är den att killar, iallafall dom jag umgås med, är så raka och ärliga. dom säger istället rätt ut vad dom tycker och tänker, istället för att springa runt och snacka en massa skit, vilket den här staden är väldigt bra på. jag tror faktiskt att jag skulle ha blivit kille egentligen. jag är inte speciellt "tjejig" av mig, eller okej det är jag väl till en viss del, men inte så pass mkt som mina tjejkompisar.

15. jag har jättesvårt för att lita på andra människor. det tar väldigt länge innan jag kan släppa in någon på livet.. det pga att jag blivit sårad och sviken för många gånger tyvärr.

ja, nånting i den stilen får duga.

kom faktiskt inte på några bättre svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0