i am legend

sjuukt ont i magen efter fetmiddagen i stugan.. sparade mig till maten hela dagen idag också så blev än en gång så att jag slängde i mig på tok för mkt mat på för kort tid. iallafall for jag, elin, tess & elina till jimmy i harads efter middagen. satt och kollade på när han, erik, stefan & bella spelade poker. efter det for vi till stan. svängde förbi micke och var social med han ett tag, sen skjutsade elin hem mig hit för en stund sen. nu ska jag slänga mig i soffan, ta en panodil, rulla en flaska med varmt vatten över magen i hopp om att magvärken ska försvinna & se i am legend. älskar den filmen!

2009 har människan hittat ett botemedel mot cancer. Tre år senare har en annan sjukdom utplånat hela mänskligheten. Nästan.

Ensam på New Yorks gator vandrar Robert Neville (Will Smith), immun mot det hemska virus som slagit ut hela civilisationer. De flesta dog omedelbart, medan en liten procent var precis som Robert immuna. Dock klarade de inte kampen mot dem som tog emot smittan och utvecklades till hemska monster, med en blodaptit som får Dracula att se ut som en lekfarbror. Robert, vars enda sällskap är hans hund överlever genom att plundra lägenheter och jaga rådjur vid Times Square. Fast besluten att hitta ett botemedel kämpar Robert inte bara mot sitt psyke, utan också mot det faktum att de smittade monstrena han försöker bota, gör allt för att döda honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0