sova!

nu känner jag att sömntabletten har börjat värka så nu ska jag försöka somna in till that '70s show som jag gör varje kväll. älskar den serien! för er som har missat den that '70s show en amerikans komediserie om en grupp tonåringar i staden point place, winsconsin.
handlingen utspelar sig mellan den 17 maj 1976 och den 31 december 1979.

serien handlar om sex ungdomar och deras familjer mot slutet av 1970-talet. de tillbringar den mesta tiden i erics källare i huset där även hyde bor sedan hans föräldrar båda övergivit honom och erics mamma kitty förbarmat sig över honom.

de andra som ägnar den mesta vakna tiden där är donna, som är "the girl-next-door" och erics stora kärlek. fez, utbytesstudenten som försöker lära sig att passa in bland amerikanerna. kelso, som anser sig vara den klart snyggaste i gänget och drar sig inte för att tala om det för de andra. och till sist jackie, rikemansdottern som nästan bara tänker på sitt utseende och pengar. att de alla tillbringar så mycket tid hos formans, och då inte bara i källaren, är något som egentligen inte tycks om av red, erics stränga pappa som ofta kallar både sin son och de andra för "klantarsle" och liknande uttryck. eriks mamma, kitty, tycker mest att det är trevligt med mycket folk runt i huset.

här är ett litet klipp av skådespelarna och några scener ur serien:

 



och här är ett klipp med bloopers ur serien, (kvalitén är dock inte den bästa):



och slutligen den såkallade "best scene ever", vilket jag själv också tycker:



så har ni missat den här underbara serien, SE DEN!!!! ni förstår inte vad ni går miste om.
skrattar ihjäl mig åt varje avsnitt, så underbar serie!
sen måste jag också tillägga hur snygg fez (utbytesstudenten i serien) är i verkligheten!

fez i serien:



fez i verkligheten:



det blev ett lååångt inlägg det här,
men som sagt nu ska jag alltså bädda ner mig i soffan och se denna underbara serie!
godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0