hejhejhej

vaknade för 20 min sen, tyckte ändå det var rätt bra och tidigt för att vara mig, trodde jag skulle sova betydligt mkt längre med tanke på att jag somnade mellan fyra-halv fem imorse.
ska hoppa in i duschen strax, sen ska jag väcka elina och sen ringa mamma och höra vilken tid hon kommer och hämtar oss, (middag i stan med henne och morfar + lite annat efter det).

sen såg jag en annan sak precis, våghals 2 har kommit ut nu! vill ha det spelet:


Version 2 av det populära, galna och intelligenta(?) festspelet Våghals är här!

Så här spelar du:
Samla alla deltagare runt korten.
Snurra en flaska och låt slumpen bestämma vem som får ta första kortet.
Singla slant och låt myntet avgöra om det blir sanning eller konsekvens. Låt någon annan än den utvalde personen läsa upp vad som står på kortet.
Den utvalda personen utför uppgiften.
Snurra flaskan på nytt.

Exempel på korttexter:
* Sanning: Vilken är den mest minnesvärda uppraggningen du varit med om? Berätta.
* Konsekvens: Skicka ett sms till två personer med följande text: ”Hade du borstat tänderna sist vi sågs?” Ringer personerna upp dig får du ej svara.
* Sanning: Har du tjuvläst någons mail/sms? Vems? Vad hittade du?
* Konsekvens: Fyll munnen med toalettpapper och sjung refrängen på din nuvarande favoritradiohit.
* Sanning: Har du varit i samma rum när en kompis har haft sex? Berätta.
* Konsekvens: Gå in på Facebook och ändra din status till: ”dammsuger naken”. Har du inte Facebook drabbas personen till vänster om dig. Gå medurs till någon drabbas.
* Sanning: Hur ofta kollar du på porr? Vilken typ av porr och hur får du tag i den?


jag har ju ett annat sånt här typ av sällskapsspel som heter sanning eller konsekvens, men det har vi ju kört på alla fester nu så dom frågorna är så uttjatade, ska nog beställa det här sen tror jag :)!
nu ska jag få i mig lite frunch.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0