helgen



jag har haft en helt underbar helg! var så skönt att få komma bort, även om det bara var till svartlå och bara två nätter, så var det guld värt. och ett extra stort plus till vädret vi har haft i helgen, världens bästa skoter väder :)!

lördag: klev upp klockan åtta och snörde ihop lite grejer jag skulle ha med mig till svartlå, sen for jag & pappa till statoil och köpte en korv till frukost och tankade dunkarna med bensin till skotrarna, sen for vi till svartlå strax efter klockan nio. där tog vi på oss skoterkläderna och for upp till skoterstugan där det var massa folk eftersom det var såkallade vedhuggar dagen i svartlå. när vi varit där i någon timme for jag, pappa, eleonor, cissi, lucaz, pauline, benke, pa, karin, markus & erik till pa & karins stuga. där grillade vi och hade det allmänt trevligt. vi for hem kring fyra-halv fem tiden. gjorde inte allt för mkt på kvällen, var rätt slut efter skotersvängen så såg tv och satt och pratade med pappa & eleonor. sen när dom hade lagt sig kom erik, markus & jesper förbi utanför mig så gick jag ut med dom ett tag, sen gick jag in & såg american pie 2 och sen sov jag.

söndag: först väckte lucaz mig klockan sju, sen somnade jag om en halvtimme och vaknade av att pappa, eleonor, lucaz, cissi & pauline satt i sängen och sa att jag skulle vakna. så klev upp och åt frukost osv, sen somnade jag en halvtimme på soffan och sen tog vi skotrarna och for över och hälsade på farmor och farfar i österby. sen for vi till lars & anita och satt och grillade utanför dom. när vi varit där i 1-2 timmar for vi till pa & karins stuga, men dom var inte där så då for vi hem till dom istället och fikade och sen körde vi hem. när vi kom hem åt vi fläskfilé i pepparsås och potatisklyftor med sallad :) sen kom gabbi och elina hem också. sen resten av kvällen såg vi wipe out och beck - i guds namn. sen gick alla och la sig så jag gabbi & elina såg på hemsökta hus och sen gick även vi och la oss.

idag: pappa väckte mig klockan sex så packade ihop mina grejer och sen for vi mot stan. for först och lämnade av barnen på dagis och skola och sen skjutsade pappa hem mig. sen när jag kom till skolan hade vi friluftsdag med klassen. var nere vid sjön som ligger nedanför skolan, där grillade vi hamburgare och pimplade till att börja med. sen avrundade vi dagen med två lekar. sen gick jag hem också kom elin, winroth & erik hit. vi har planerat lite för ammarnäs och gjort en inköpslista på all maten vi ska ha med oss, skönt att det är gjort iallafall. sen när dom for åt jag middag och sen har jag inte gjort så mycket mer. nu ser jag iaf big brother, så när det slutar ska jag sova så jag orkar med klädsimmet på idrotten imorgon.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0