eller?

om vi har person a och person b på ett och samma ställe.
person a ber att person b ska följa person a den långa och hårda vägen,
samtidigt som person b menar på att hon/han klarar den korta vägen ensam.
ska då person b följa med person a eller stå kvar vid vägskälet och fundera över vad som är rätt eller fel?
utan någon vidare för/efter tanke väljer ändå person b att följa med person a, trots att person b vet vad det kommer innebära, har person b gjort rätt eller fel vid det tillfället då?

blev det för krångligt att hänga med?!
nej, inte om du själv kan tänka dig in i situationen utan att behöva veta vad det handlar om.
hade jag själv varit person a eller person b vet jag redan vad mitt beslut hade blivit, jag hade inte ens behövt stå kvar vid vägskälet och funderat över vilka för/nack-delar det skulle ge att gå ensam eller följa med person a.

okej det blev för krångligt för att hänga med så vi hoppar helt enkelt över allt jag skrivit och startar på en ny kula.

nu ska jag sminka mig och sedan kila över till mamma där det ska vara kalas för mig & henne.
fyller ju då egentligen inte år förän imorgon, så kanske får ett litet förskott på presenter om jag har tur? vem vet.. man kan ju alltid hoppas iallafall(?)
hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0