guud..

... vad jag älskar mina sovvanor haha. upptäckte precis när jag vaknade att jag somnat sittandes i soffan med snus under läppen och glajjorna på sniskan över näsan (ja jag har glasögon, men använder linser på dagen och glasögon på nätterna). och allt detta tack vare min kära vän - sömntabletten! men jag klagar inte, inatt har jag iallafall fått sova även om det inte var den skönaste sovställningen som gjorde att jag vaknade redan nu med världens nackspärr. känner mig för stunden jättepigg, men det kommer nog vända snart så lär sova någon timma när jag kommit hem till lägenheten i stan - dock inte hela dagen som jag oftast gör nu för tiden.

iallafall nu till något helt annat, nämligen tv-serien vänner. det är enligt mig den bästa tv-serien som gjorts genom tiderna när det gäller komediserier, och tro mig jag har sett många. jag ser på vänner varje kväll, och då menar jag verkligen VARJE kväll innan jag somnar, och har gjort det i tre år nu och än är jag inte less. nu är det ju såhär att det spekulerats om en vänner film väldigt länge. men det har varit så mkt tjaffs hit och dit - den blir av! - den blir inte av! - nu är det säkert att den blir av! - den blir tyvärr inte av som det ser ut just nu! osvosvosv.
MEN, nu ser det faktiskt ut som att den verkligen kommer bli av. (det kan ju dock ändras) läste det här:

"Ryktena sprids nu från Hollywood att den otroligt populära TV-serien Vänner nu ska bli film. Det har spekulerats om detta länge, men enligt insatta källor är det nu på gång. Filmen ska preliminärt ha premiär 2011."



och jag kan ju inte göra annat än hoppas att det verkligen stämmer.
här har vi iallafall några kända citat ur vänner serien som helt seriöst får mig att rulla av skratt eftersom jag ser scenerna framför mig:

A no sex pact? I actually have one of those going on with every woman in America!
Ross

Well, if you can´t talk dirty to me, how you gonna talk dirty to her? Now tell me you want to caress my butt.
Joey till Ross

My body has always been a little faster than western medecine.
Phoebe

Sometimes I wish I was a lesbian! …did I say that out loud?
Chandler

One thing led to another and before I knew it we were… shopping.
Monica

Hey, no matter what happens with Ross and Emily we still get cake, right?
Joey

Why do you have to break up with her? Be a man, just stop calling!
Joey

Hi, I´m Phoebe Buffay and I have babies coming out of me.
Phoebe

This is not a marriage. This is the world´s worst hangover!
Rachel

Ross: Joey, Homo sapiens are people.
Joey: Hey, I´m not judging.

I´m going to get one of those… job things.
Rachel

Who is FICA? Why is he getting all my money?
Rachel

Welcome to the real world. It sucks. You´re gonna love it!
Monica

Guys, rules are good. Rules help control fun!
Monica

Oh my god, something touched my left leg!! Oh, it was just my right leg...
Phoebe

Phoebe: Then I can do my plan-laugh. Mahaha!
Joey: Hohoho!
Phoebe: It's not santas plan, you know!

Rachel: Hey Ross! It is not so common, it does not happen to everyone and it is a big deal!
Chandler comes out behind the door: I knew it!

Phoebe: Look! There's Monica and Chandler! Heey! Heey you guys! Heey! AAAA! AAAAA! AA! Chandler and Monica! Chandler and Monica!
Rachel: Omg!
Phoebe: AAAH! CHANDLER AND MONICA!
Rachel: Omg!
Phoebe: OH MY EYES! MY EYES!
Rachel: PHOEBE! PHOEBE! IT'S OK IT'S OK IT'S OK!
Phoebe: NO! THEY'RE DOING IT!
Rachel: I KNOW! I KNOW! I KNOW!
Phoebe: YOU KNOW!?
Rachel: YES I KNOW AND JOEY KNOWS BUT ROSS DOESN'T KNOW SO YOU HAVE TO STOP SCREAMING!

Monica: Rach, can I have your eyelash curler I think I've lost mine...
Joey: ... OOH! AAH! OOH! AAAH! AAAH! AAHH!!!! AAH!
Chandler: ...Yes... Yes.
Joey: You? And, and you?
Monica: Yeh, but you can't tell anyone, no one knows!
Joey: How? When?
Chandler: It happened in London...
Joey: IN LONDON!?

Chandler: I think, I THINK Ross knows about me and Monica.
Joey: Dude he's right there!

jaaa det blev några citat där ja, och ett väääldigt långt inlägg också. så med andra ord säger jag godmorgon och springer iväg till kylskåpet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0