what is love

ser att det är time för en looong upppppppppdateeee...
i söndags (för en vecka sedan) bar det iväg till hemavan med min mamma, lillasyster, mammas kille ola & hans två barn.. jag kan lova att resan har inte bara varit en "enkel och rolig skidsemester" utan ett stort jävla äventyr haha, hmmm.. någonting i stilen med "sällskapsresan" ungefär.
anyywaaay, jag, elina & mamma for kring 1 till hemavan, och ola & hans kids skulle inte fara från boden föräns kring 6 tiden så dom skulle vara framme i hemavan kring 12 på natten ungefär, sååååå... när jag, mamma & elina äntliiiiiiigen är framme i hemavan kring halv 7 på kvällen så tar det ju en stund innan vi hittar stugan, och när vi väl gjort det så är det snö upp till hakan på mig och stugan ligger som på "en liten kulle" eller hur man nu ska säga, så det är bara att börja plumsa fram i snön 100 ggr och bära grejer fram och tillbaka, sååå det tog väl en 20-30 min... när vi väl är inne i stugan så går strömmen i hela hemavan, vilket betyder att vi inte hunnit få igång någon värme i stugan så det är svinkallt, vi sitter med 4 tröjor på oss var och spelar kort i soffan framtills ola och hans gäng äntligen är framme! då går vi och lägger oss och jag sover med 4 tröjor, två byxor & tre täcken, så då kanske ni förstår hur kallt det egentligen var i stugan... men jag och elina vaknade kring 2 den natten av att lampan i vårat rum lös, vilket betydde att strömmen var tillbaka!

så vad bjöd dag två på för äventyr då, jooooo när ola har kollat upp hur man enklast tar sig till backen och får reda på av sin chef att det finns en pistad skogsväg i närheten av stugan spänner vi på oss grejerna och sticker iväg dit såklart eftersom det är enklast... och när vi kommer dit är det djupsnö och träd över hela skogen, men vi åker ner iaf och det går helt okej, sen är bara frågan?! vart är backen? vart ska vi nu? så vi går och yrar omkring som nå hönor i säkert 30-45 min innan vi hör liften och genar genom en skog som så småningom tog oss till backen, finalllllyyyy...

dag tre var ännu mer fantastisk, denna dag hade vi beslutat oss för att ta bilen till backen eftersom vi inte var så sugen på att gå vilse igen... så efter korsningen från stugan har en kille parkerat sin bmw så jävla ramsnett så mamma kör ner i diket och kommer inte upp... WHAT A LUCKY DAY... men som tur är så kommer det massa bilar bakom oss och vi kämpar och försöker trycka på när hon gasar för att få upp bilen men det går inte, tillslut går mamma och en annan kvinna och knackar på hos killen som äger bilen som orsakade allt och han kommer ut och kör undan bilen och sedan försöker vi ännu en gång putta upp mammas bil ur diket, och den här gången lyckas vi faktiskt med det.

sedan hade vi faktiskt inte så otur genom rresan, bara att det blev ett litet besök på tärnabys sjukhus men det var inte så märkvärdigt, + att jag har minst 10 blåmärken på min kropp efter alla kraschar, men det är smällar man får ta!


nåväl, vi for hem på fredag och var hemma kring 8-halv 9 i boden, home sweeet home... nog är det förjävla kul att fara bort på semester osv, men det är dubbelt så mkt skönare att komma hem!

i lördags då, cia var här på dagen och hjälpte mig att fixa middag osv, sen kom det lite folk kring halv 7, så vi käkade middag och surrade och sen fick jag öppna paket :) sen droppade det in ännu mer folk och tillslut var alla på plats, så vi förfestade hemma hos mig till halv elva ungefär, sen gick vi hem till syd, var faktiskt riktigt kul hemma hos honom den här helgen, bra med folk osv :)

men iaf så sov macke, dennis, evalena & rosita hemma hos mig!
och på morgonen när vi vaknade så kom pappa in i mitt rum och sa; "vart är min vindunk?"
och jag hade såklart inte den blekaste om vart den var... såå det visade sig alltså att en nära vän till mig som var här igår hade snott den, så där ser man ju vart man har sina vänner....

jaja, igår såg jag bara film hela dagen med elina, mådde kaaassssssssst hela dagen, men nu känns det faktiskt bättre! tycker synd om elinas skola som måste börja idag när alla andra skolor i bodens kommun inte behöver börja föräns på onsdag.... jaja friskolor är annorlunda...

nu tänkte jag ta mig en dusch, sen gå och panta lite flaskor från i helgen och sedan gå och kika om jag hittar något fint på stan!
puss


 Bakis häääääng.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0