i'm not dead

still alive!

har bara prioriterat torsdag-söndag på min älskade lillasyster som varit och hälsat på. längesen jag skrattade och hade så roligt som nu när hon var här, och ändå gjorde vi inget speciellt? saknar henne redan sinnessjuuukt mkt och hon for hem igår? nä, vi är nog inte skapta för att bo så långt ifrån varandra. vi har en väääldigt speciellt syskonrelation. är många som inte vet om att vi är syskon och tror att vi är bästa vänner istället. och ja, elina är faktiskt min bästa vän, min andra hälft, min tvillingsjäl.

annars då? har väl inte så mkt att berätta då jag bara jobbar, äter, är ute och går med krille och sover. that's my life right now. kan väl inte direkt säga att jag trivs med min livssituation just nu eftersom jag är extremt beroende av vänner. och just nu känner jag mig sjukt jävla ensam. men, är ju såhär det är när man flyttar till en ny stad, vänner kommer jag väl förmodligen få så småningom bara jag har lite tålamod (vilket verkligen INTE är min starka sida). hade ju dock varit enklare om jag hade ett jobb i t.ex en affär (som jag hade hemma i boden) där man lär känna dom man jobbar med osv. sen är det väl själva grejen att jag bor hemma hos någon. jag vill ha "mitt eget" och kunna gå naken genom lägenheten utan att tänka på att andra bor där jag går. jag skiter fullständigt i alla nio våningar i huset mitt emot. men man kan inte få allt serverat på ett silverfat. man får ta det man har helt enkelt.

MEN nu ska ni inte tro att jag inte trivs här. för det gör jag. trivs som fisken i vattnet. var längesen jag kände mig såhär trygg med mig själv. faktiskt, även om det är sjukt jobbigt, så tror jag att den här "ensamma" tiden med mig själv är sjukt bra. tror jag behövde det mer än någonsin eftersom jag är van att ha folk runt omkring mig 24/7. jag har laddat upp batterierna rejält nu och känner mig faktiskt fulladdad. dags för en förändring, en bra.
new people, new life.















Kommentarer
Postat av: johanna:D

veckans blogg tävling! skulle vara jätte kul om du ville vara med!

direktlänk http://johannaochalexandra.blogg.se/2011/september/veckans-blogg.html#comment



;D

2011-09-20 @ 16:57:02
URL: http://johannaochalexandra.blogg.se/
Postat av: elina

åh, håller med så mycket! saknar dig sjukligt jäkla mycket och tänker hela tiden på att jag vill vara i stockholm igen! iloveyouiloveyouiloveyouiloveyouuuuu

2011-09-22 @ 00:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0