året 2010

även om det var ett sjukt jobbigt år för mig med sjukt mkt motgångar och tråkiga händelser så var det ändå ett år som jag växte som människa, som jag ändå uppskattar att jag fick vara med om, som jag ändå kan blicka tillbaka på och se vissa ljusa stunder. trots alla motgångar som väntade runt hörnet så fort något löst sig.
det är vissa speciella ögonblick härifrån som jag aldrig kommer glömma. både bra & dåliga.



• jag umgicks sjukt mycket med micke & elin. dom stöttade mig till 110 % när det var som värst för mig. dom fick mig att inse vissa saker och ta mig igenom vissa saker som jag aldrig hade klarat på egen hand. oavsett om vi bara satt och stirrade in i väggen så hade vi ändå alltid roligt tillsammans. det är en tid som jag aldrig kommer glömma.


• jag hade ett stort bråk med mina föräldrar och gjorde "revolt" genom att packa ihop alla mina saker, kasta in nyckeln till min lägenhet i mammas brevlåda (iochmed att hon & pappa stod för hyran på lägenheten) och flytta hem till micke i en månad med han och elin. var under en period som jag mådde sjukt dåligt och utan dom hade jag inte tagit mig igenom det.



• efter att ha bott hos micke förflyttade jag mig till mormors lägenhet under några veckor medan hon var i ammarnäs. efter en tid där beslutade jag mig för att flytta hem till min lägenhet igen.



• något som är tragiskt är att jag under vintern/våren/sommaren/hösten 2010 mådde så pass dåligt att enda gången jag såg "glädje" var under helgerna när jag drack alkohol. jag har alltid varit bra på att festa men under den här tiden var det extremt. jag drack fredag & lördag under en väldigt lång tid. ibland var det inte bara under helger. det var enda gången jag kunde vara "lycklig" (iallafall utåt sett) och slippa tänka på allt som var och gå runt med ångest. men trots att det var väldigt tragiskt, för det var det, så förde det med sig något bra. allt det förde med sig tänker jag inte gå med på, men jag lärde mig något nytt efter varje helg och jag lärde känna nya människor och fick vara med om nya roliga upplevelser.



• jag trampade snett och gjorde endel dåliga saker. vad jag gjorde och vad som hände kommer jag faktiskt inte gå in på. så pass öppen kan/vill jag nog inte vara. jag tänker heller inte lägga ut några bilder från dom här fyra månaderna när jag for snett, men det är en tid jag verkligen inte är stolt över. och har egentligen inget att skylla det här på, visst jag mådde sjukt dåligt, men det är ändå ingen anledning till varför jag gjorde som jag gjorde.


• jag gav elin två stycken biljetter till volbeat och hon valde att ta med mig. vilket jag är sjukt glad över för det är det bästa liveframträdandet jag sett, än så länge. hela kvällen både före, under och efter konserten är en kväll jag sent kommer glömma.




• och här är jag idag. i mars under 2011. jag har en tung ryggsäck att bära med mig från 2010, och definitivt från året 2009 också då allt började. jag har varit sjukt öppen nu, och ändå har jag inte ens berättat hälften, inte ens det värsta som hänt under dom senaste två åren, och även saker åren före det. jag kan inte säga att jag mår bra där jag står idag, speciellt inte efter det som hänt sen 2011 började, men jag är inte lika djupt nere som för ett år sedan, och dit ska jag förhoppningsvis inte tillbaka, även om jag är på god väg. 


jag vet egentligen inte varför jag valt att skriva det här inlägget eller varför jag valt att vara såhär öppen. det är inte för att folk ska komma fram och säga "aahw, vad synd om dig" eller "tror du att du har haft det jobbigt jämfört med någon annan?", det är fan det sista jag vill. det är inte heller för att jag vill/tror att folk ska få mer förståelse. jag vet inte varför. jag bara kände för att skriva av mig. egentligen skulle jag vilja ställa mig upp och berätta ALLT. men det kan jag inte, det vill jag inte. nu blev det här inlägget så långt så är förmodligen ingen som orkat läsa det, men det skiter jag i för jag skrev det här för min egen skull, inte för någon annans.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Du kommer från en stark släkt Josefine! Du klarar dig genom denna svåra tid,det vet jag!Och du vet var jag finns om du behöver mig. Puss o kramar i massor! <3

2011-03-10 @ 09:57:02
Postat av: Sara

Hoppas att ditt 2011 kommer bli bättre än tidigare år! Man behöver få skriva av sig ibland..

2011-03-10 @ 10:23:21
URL: http://lucha.blogg.se/
Postat av: 08-Carro

Svårigheter gör oss starkare och så vidare..

En dag kommer du stå där och vara starkare än många andra, med erfarenhet som kanske kommer kunna hjälpa dig med andra saker senare i livet.

Var glad att det året är över, och att du verkar vara så omtyckt av många och har fina vänner som ställer upp för dig såpass som dom gjort.

Ta dagen som den kommer. Tänk inte tillbaka.



Jag har ingen aniiiing om vad som skett under 2010 eller tidigare, men kan säga så mycket som att du verkar vara en svinhärlig brud med mycket humor och det var bra roligt när ni var hos oss. Hade mer än gärna lärt känna dig bättre (Och Elina).



Ta hand om dig, lägg inte energi på det förflutna och njut till 1000000% av alla fina saker som finns i livet, för även om de stunderna inte alltid syns så finns dom alltid där, någonstans runt hörnet.

Kram!

2011-03-10 @ 14:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0