.

tjaaa.
har precis kommit in genom dörren! varit med isak hela dagen. först var jag med han & tobbe, vi var hos mig och lirade mariokart osv, sen var jag snäll och lagade mat till oss. efter det for vi hem till markus en sväng. satt och surrade med nå pack och lirade lite supermario på nintendo. sen for jag, isak & ante till "vad det nu hette" och hämtade en bil. sen for vi ut och snurrade på stan innan dom släppte av mig hos elin. vi gick ut på en promenad och sen for vi hem till micke och hjälpte till att flytta lite åt han. efter det for jag ut med isak, ante & towe. haha varit en helt galen kväll.. tror vi åkt runt på alla ställen man kan åka till i boden? haft sjukt roligt!

såg att jag fått två frågor i förra inlägget så ska väl besvara dom;

Ida om let's have some fun:
Vart finns det info om bartender utbildningen i Miami?=)

Svar; det finns på den här sidan;  http://www.barskolan.net/bartenderutbildning-miami

Anonym om let's have som fun:
hej. din blogg e bra.

undrar lite hur det går till att ta/plugga till körkort? vad kostar det och vilken körskola går du på? taack för svar

Svar; hej! tack så mkt :) jadu, hur ska jag besvara den frågan haha? det beror ju helt på vilken körskola du går på. jag gick först på ranheimers. fick då börja med att vara på teorilektioner med en grupp varje måndag under fyra-fem veckor el liknande? efter det började jag boka in körlektioner. sedan fick man komma under en kväll och göra riskettan. pga vissa saker gick jag inte kvar på den körskolan utan bytte till en annan körskola som öppnade i juli. på den har jag trivts jättebra och det går framåt med både körningen och teorin! dom anpassar sig väldigt mkt till personen som ska lära sig, som mig ex. jag har väldigt mkt koncentrationssvårigheter och inlärningssvårigheter, så jag kan ex. inte sitta stilla och läsa i böcker osv utan att bli på dåligt humör. därför har dom ordnat så att jag får privata teorilektioner, dvs. att jag sitter tsm med läraren i ett rum där jag gör körkortstester på en dator, sedan sitter vi och går igenom frågorna jag svarat fel på och hon förklarar väldigt bra så att man förstår och kommer ihåg det. under körlektionerna går det också väldigt bra, med läraren jag har nu är jag väldigt lugn och avslappnad om man jämför med på förra körskolan, där jag var stressad och nervös. vad det kostar beror helt och hållet på hur många teori- och körlektioner du behöver, samt om du kuggar på uppkörningen eller teoriprovet. nu blev det här en vääldigt lång text, så jag hoppas den var till lite hjälp iaf :)

nuu ska jag prata klart med isak i telefon, sen ska jag krypa ner mellan jimmy & elina som ligger och sover i min soffa och kika på vänner innan det är godnatt!
hepia!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0