låååångt

muntliga bokrecensionen i svenskan gick helt okej. var dock lite seg i huvudet pga sömnbrist. fick också tillbaka novellen och lite annat arbete som jag är nöjd med! när jag var klar på skolan gick jag hem till en sovande syd & johanna som vaknade till när jag kom hem. surrade lite med dom innan dom somnade om och jag la mig och sov till klockan ett då samme klampade in i lägenheten och väckte oss. duschade och gjorde mig klar sen gick jag, han, johanna och syd till opalen och åt lunch. gick sen på stan en sväng och kollade sen på när samme klippte sig på trudes! efter det for samme & syd till harads och jag & johanna gick till mormors lägenhet. har diskat, renbäddat, dammsugit, skurat och dammtorkat så nu är den i fint skick till då mormor kommer hem imorgon. efter det gick jag och johanna hem till mig och låg i soffan och slöade. nu har hon gått hem för att duscha osv innan hon kommer tillbaka hit för filmkväll och oth maraton! fick ett samtal av ola också, ser ut som att det kan bli en rolig midsommarfest om allt går som det ska!

nu till varför jag varit på skolan då det är sommarlov; eftersom jag pluggat på distans i nästan sju månader pga vissa anledningar som jag helst inte tar upp här så har jag haft en del restuppgifter & prov kvar att göra för att få betyg innan dom sätts imorgon. nu har jag bara ett hemprov kvar sen har jag tagit ikapp det jag missat och det känns otroligt skönt att jag lyckades tillslut för det såg ganska mörkt ut där ett tag, men vill jag så kan jag har jag upptäckt.

också filmerna vi såg igår; såg först hot tub time machine. haha väldigt sjuk men rolig film, fick mig många skratt och rekomenderar den verkligen!
handling;
De fyra bästa vännerna Adam (John Cusack), Lou (Rob Corddry), Nick (Craig Robinson) och Jacob (Clark Duke) har alla tröttnat på som vuxna liv av olika anledningar. De åker på skidsemester och efter en natt med hårt festande i hotellets "Hot Tub" vaknar de upp 1986. Nu får de chansen att ändra på sin framtid

sen såg vi kick-ass. den var lite seg i början men sen blev den spännande & bra, också en film jag kan rekomendera!

handling;
Filmen handlar om Dave Lizewski (Aaron Johnson), en typisk tonårspojke, som undrar varför det inte är någon som har provat på att vara superhjälte. Han bestämmer sig för att köpa en dräkt från nätet. Första försöket med brottsbekämpning går dock inte bra, han blir misshandlad, knivhuggen och påkörd av en bil. Han hamnar på sjukhus, och får metallplattor som håller ihop benen. Han drabbas även av nervskador som gör att han kan hantera mer smärta än de flesta.

nu blev det här inlägget väldigt långt så nu ska jag städa lite innan jag ska möta upp johanna utanför coop för att handla lite mat. märks att jag inte bott här på länge, kylen är tooom!

Kommentarer
Postat av: Tobbe, | Tomelillas största blogg...

Hejsan..!

Allt bra? :)



Ha en toppen Onsdag! :D



Btw... Sugen på en ny design? Just nu gör jag personliga designer till 5 stycken!

Läs mer på http://webbdesigners.webblogg.se under blogg!



Kram!

2010-06-16 @ 00:31:50
URL: http://tobbees.com
Postat av: nina

Checka in den vinnande bloggen i veckans blogg tävlingen! Besök hennes blogg, läs den, följ den och kasta in en komentar till henne (=

2010-06-16 @ 01:06:31
URL: http://niinalofgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0