dead man walking

igår städade jag upp rejält här i svinstian. vädrade mina täcken, renbäddade, dammsög, skurade & plockade undan allt. sen idag så tog jag tag i diskberget i köket och städade där. så nu har jag bara kvar toan, garderoben & dammtorka. sen lägenheten vara skinande ren igen!

var på skolan en sväng idag på mari-louise lektion. fick papper om nån planering vi ska göra och pratade lite innan vi fick sluta. gick till smycka efter skolan och fick pengar av mamma till hårfärg! elin kom hit sen och färgade håret på mig och surrade lite :) färgen jag valde var iallafall svart.. brukar alltid annars ta mörkbrunt så det här blir spännande :)! har iallafall precis sköljt ur färgen så nu ska jag se klart dead man walking innan jag ska plugga & ta tag i röran i garderoben & toan.



Syster Helen Prejean (Oscarbelönade Susan Sarandon) har vigt sitt liv åt socialt arbete bland samhällets minst privilegierade. En dag får hon ett brev från den dödsdömde Matthew Poncelet som är dömd för morden på två tonåringar. Syster Helen är oförberedd på det som väntar henne. Poncelet är en kall och till synes känslolös man. Men hon och Matthew utvecklar en speciell relation och syster Helen blir Matthews själasörjare inför avrättningen. Hon möts av hat och oförstående från brottsoffrens föräldrar. Kampen börjar för att få Matthew att släppa känslorna av hat och raseri, och göra upp med den fruktansvärda handling han begått. Dead Man Walking är baserad på den sanna boken av syster Helen Prejean.

Kommentarer
Postat av: rosakaffekopp.webblogg.se

Dead man walking is so great! stilren och ifn blogg. men du, ta tag i röran på toan lät inte så sexigt :P

2010-02-18 @ 16:17:55
URL: http://rosakaffekopp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0