tips!

om det nu finns någon som läser min blogg som också kör med GI metoden tänkte jag komma med ett frukost & lunch/middags tips till er, tänkte börja göra det varje dag från och med nu, kommer även skriva om vad jag äter varje dag och hur det går för mig :)

frukost:
ett stekt ägg och två baconskivor med sallad och ett glas vatten, samt ett äpple eller ett päron är en god och bra frukost som man håller sig mätt på länge.

lunch/middag:

Currykyckling
Portioner: 4
Ingredienser:
3 msk olivolja
2 gula lökar, tunt skivade
2 msk curry
4 kycklingfiléer, skurna i bitar
5 dl varm hönsbuljong
½ msk sojamjöl
2 msk kallt vatten
½ dl matlagningsgrädde
1 msk persilja eller gräslök, finskuren
salt och peppar
svarta oliver (kan uteslutas)
Gör såhär:
Hetta upp oljan i en stor stekpanna och stek löken 5-6 min på medelstark värme. Rör om då och då. Rör ner curryn och fräs 3-4 min på svag värme. Lägg i kycklingbitarna och rör om, smaksätt med salt och peppar coh stek 2-3 min på medelstark värme. Häll i buljongen, koka upp och koka 9-10 min på medelstark värme.
Rör ihop sojamjölet med vatten och grädden och vispa ner redningen i buljongen. Koka 2-3 min och smaksätt med salt och peppar. Lägg kycklingen på ett serveringsfat, strö över gräslöken och garnera med svarta oliver. Servera med en enkel sallad eller coleslaw.

nu ska jag krypa i säng så jag kliver upp i tid och inte missar frukost tiden och lunch tiden :)
puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0